Tuesday, November 2, 2010

بادمجان شکم پر




سلام ،
صبح رفته بودم خرید ، دیدم که بعد از مدتها از بادمجون های ایران هست ، دلم بادمجون شکم پر خواست
:)


مواد لازم

بادمجان ۳ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
گوجه فرنگی بزرگ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر یک حبه
رب گوجه فرنگی
ریحان تازه
زردچوبه ، زعفران ،نمک و فلفل
فلفل تازه کوچک
روغن


اول بادمجون هارو به صورت راه راه پوستشون رو کندم ، بعد روی هر بادمجان با کارد یک شیار درست کردم و با کمک یک
قاشق مربا خوری توشون را خالی کردم
بعد تو و بیرونشون رو نمک زدم و گذاشتم نیم ساعت بمونه تا اون زهرش گرفته بشه

روغن را داخل ماهیتابه ریختم و پیاز خرد شده رو یکم سرخ کردم ، بهش زرد چوبه زدم و گوشت رو توش ریختم
بعد نمک و فلفل و زعفرون زدم و تفت دادم و گذاشتم کامل سرخ شه، وقتی سرخ شدُ یکی از گوجه ها،سیر و فلفل خرد شده رو همراه با ریحان تازه ریختم روشُ و ۱ دقیقه تفت دادم بعد رب رو اضافه کردم،و گذاشتم ۲۰-۳۰ دقیقه خوب بپزه
در حالیکه سس گوشت داره می پزه، توی یک قابلمه روغن ریختم ، اون یکی گوجه رو خرد کردم داخلش ریختم و گذاشتم روی شعله , بعد از یک دقیقه رب و نمک و فلفل رو بهش اضافه کردم، یک لیوان آب هم ریختم و در قابلمه را گذاشتم تا یکم بجوشه

وقتی سس گوشت آماده شد با دستمال نمک بادمجان هارو پاک کردم و توشون رو با سس گوشت پر کردم، بعد داخل قابلمه (که سس گوجه توشه) گذاشتمشون تا با سس گوجه خوب بپزن
نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه خوبه که روی شعله باشه
و بعد آمادست!
نوش جان

No comments:

Post a Comment