Friday, November 12, 2010

اسپاگتی با سس گوشت و هندوانه ی کوهی


سلام

تازه از سفر برگشتم و هنوز نرسیدم که برم سبزیجات تازه بخرم

برای همین از موادی که توی خونه داشتم استفاده کردم


مواد لازم برای ۲ نفر

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم

کَبَر (که فکر کنم همون هندوانه کوهی باشه)

گوجه فرنگی‌ ۲ عدد

رب گوجه فرنگی‌

پیاز ۱ عدد بزرگ

زرد چوبه، نمک، فلفل، آویشن

پودر سیر یا سیر تازه

فلفل دلمه‌ای یه برش کوچک

روغن

اسپاگتی ۲۰۰ گرم

پنیر پارمزان


یک قابلمه آب رو گذشتم روی شعله تا به جوش بیاد. بد رفتم سراغ سس گوشت.

روغن رو توی ماهیتابه ریختم و گذاشتم روی شعله بعد ۵ ثانیه پیاز خرد شده رو بهش اضافه کردم. چند دقیقه خوب تفت دادم. وقتی‌ که یکمی رنگش تغییر کرد بهش زردچوبه زدم و بعد گوشت رو اضافه کردم. نمک و فلفل زدم و تفت دادم خوب، و بعد پودر سیر و فلفل رو اضافه کردم.

وقتی‌ که خوب سرخ شد،گوجه‌های خرد شده، فلفل دلمه‌ای، هندوانه کوهی و سیر رو بهش اضافه کردم و بد رب رو ریختم داخلش، آویشن زدم بهش و خوب هم زدم و گذاشتم که آرام آرام بپزه.

آب که به جوش اومد بهش نمک زدم واو اسپاگتی هارو داخلش ریختم. اگه که فکر میکنی‌ که ممکن بهم بچسبن، چند قطره روغن میتونی‌ بریزی.

وقتی‌ که پخت آب کش کردمش و داخل سس گوشت ریختم. حالا روش پنیر پارمزان رنده شده میریزم و آمده است.

:)

نوش جان


No comments:

Post a Comment