Sunday, November 7, 2010

کیک سیب


سلام

امروز کیک سیب درست کردم

به نظر من تمام شیرینی‌‌های که با سیب درست میشن خیلی‌ لذیذن

به همین خاطر فکر کردم خیلی‌ خوب می‌شه که آخر هفته کیک سیب توی خونه باشه:)


مواد لازم

تقریباً ۱ کیلو سیب

شکر ۶۰ گرم

لیمو ترش ۱ عدد


آرد ۲۵۰ گرم

بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری

کره ۱۲۵ گرم

شکر ۱۷۵ گرم

نمک ۱/۲ قاشق چای خوری

تخم مرغ ۳ عدد

وانیل ۲ قاشق چای خوری

شیر ۱.۵ پیمانه (بسته به اندازهٔ تخم مرغ‌ها شیر رو می‌شه کمتر یا بیشتر ریخت)

مقدار کمی‌ آرد و کره برای ظرف


سیب‌ها رو پوست کندم ، و باریک باریک خرد کردمشون ، آب لیمو رو گرفتم و ۶۰ گرم شکر رو باهاش مخلوط کردم و روی سیبها ریختم و خوب هم زدم و گذاشتم که ۱ ساعت بمونه

این ترکیب باعث می‌شه که سیب‌ها قهوه‌ای نشن.

فر رو روشن کردم - ۱۹۰ سانتی گراد

ظرف کیک رو با کره چرب کردم و یکم آرد کفِش پاشیدم.

آرد رو با بیکینگ پودر مخلوط کردم (اگه که آرد رو الک کنی‌ خیلی‌ بهتره،اما واجب نیست)

کره ، شکر و وانیل رو باهم خوب مخلوط کردم،تخم مرغ ها رو بهش اضافه کردم ، و هم زدم

آرد - بیکینگ پودر رو بهش اضافه کردم(آرد رو بهتره کم کم اضافه کنی) و هم زدم و بد شیر رو ریختم داخلش (بهتره شیر رو هم کم کم اضافه کنی‌ تا اندازه اش دستت باشه و زیاد شُل نشه).

مایع رو داخل ظرف ریختم و سیب‌ها رو توش چیدم(اگه که دوست داشته باشی‌ میتونی‌ بهش پودر دارچین بزنی‌)، و ظرف رو داخل فر گذشتم.

۴۵-۶۰ دقیقه وقت لازمه تا بپزه.

دینگ

آماده است:)


No comments:

Post a Comment