Saturday, December 25, 2010

مربّای سیب و دارچین


سلام

امروز خونه ام

و بالاخره مربّا درست کردم :)

احتمالا تا الان متوجه شدی که من چقدر به ترکیب سیب و دارچین علاقه دارم

مربّا رو هم مربّای سیب و دارچین درست کردم

البته تصمیم داشتم که مربای به با هل بپزم،اما الان فصل به نیست و موفق نشدم که به پیدا کنم.


خوب:)

مواد لازم:

شکر ۲ پیمانه

سیب ۶ عدد

چوب دارچین

وانیل

لیمو


سیب هارو پوست میکنی و‌ به هر شکلی‌ که خواستی‌ خرد میکنی‌، روشون آب و آبلیمو می‌ریزی تا رنگشون قهوه‌ای نشه.

حالا باید شیره درست کنی‌

برای شیره به شکر و‌ آب احتیاج داریم،چیزی که خیلی‌ مهمه اینه که مقدار شکر باید یکم بیشتر از ۲ برابر آب باشه.

اول آب رو می‌ریزی تو قابلمه ، میگذاری روی شعله، و نصف شکر رو کم کم اضافه میکنی‌ و‌ هم میزنی‌ وقتی‌ خوب شکر حل شد و‌ یکم به قُل زدن افتاد ، سیبهارو می‌ریزی داخلش و‌ یکم میگذاری بپزن، وقتی‌ پختن سیبها بقیهٔ شکر رو‌ آروم آروم اضافه میکنی‌. تا جایی که خیلی‌ زیاد غلیظ نشه. نکته‌ای که هست اینه که سیب خودش آب میندازه و مایع یکم رقیق تر از حالت عادی می‌شه.

نزدیک به آخرش یکم چوب دارچین خرد میکنی‌ و‌ می‌ریزی داخلش، و وقتی‌ از روی شعله برش داشتی ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل بهش اضافه میکنی‌.

همین! :)

میتونی‌ روی بستنی بریزیش

یا با نون و کره بخوری

یا حتی خالی‌ :)

نوش جان


No comments:

Post a Comment