Friday, December 3, 2010

مرغ با ساقه ی رز ماری


سلام

من اومدم :)

امروز می‌خواستم یک خوراک با گوشت درست کنم، اما گوشتی که خریده بودم فاسد بود... :|

بنابرین یک غذای خیلی‌ ساده با مرغ درست کردم... امیدوارم که دوست داشته باشی‌ :)


مواد لازم:

مرغ

رزماری همراه با ساقه اش

روغن زیتون

کره

نمک ، فلفل

پیاز


مواد لازم برای پوره ی سیب زمینی:

سیب زمینی‌

کره

شیر

نمک

اگه که بخوای میتونی‌ پنیر پارمزان هم بهش بزنی‌


مرغ رو توی پیاز،نمک ، فلفل،رزماری روغن زیتون، پوست لیمو ترش و آب لیمو ترش خوابوندم.

از ساقه رزماری به جای سیخ استفاده کردم. یعنی‌ به جای اینکه مرغ رو به سیخ بکشم به ساقه رزماری کشیدمش

۱ ساعت گذاشتم بمونه توی یخچال.


حالا اگه که میشد کبابش کنم خیلی‌ بهتر بود،اما چون امکاناتشو نداشتم ، ماهی‌ تابه رو گذاشتم داغ شد و مرغ رو داخلش گذاشتم، کمی‌ که پخت روش کره زدم ، و برش گردوندم تا اون طرفش هم بپزه.

میتونی‌ توی کره سرخش کنی‌ :)

پوره: سیب زمینی هارو داخل قابلمه گذشتم و آب ریختم داخل قابلمه و روی شعله گذاشتم تا بپزه. وقتی‌ که پخت پوستشونو کندم او با گوشتکوب لهشون کردم(می‌شه رنده هم کرد)

بهش نمک و حسابی‌ کره زدم و هم زدم و بعد شیر رو اضافه کردم ا‌و باز هم روی شعله همش زدم.

خیلی‌ ساده بود

اما خوشمزه است ، مرغ کاملا طعم رزماری میگیره به خودش:)

نوش جان


No comments:

Post a Comment