Thursday, December 9, 2010

مرغ با کشمش


سلام:)

الان مدتی‌ بود که همش تو فکر این بودم که مرغ با کشمش درست کنم

تا به حل اینکارو نکردم!

امروز انگار وقتش بود!:)
خیلی‌ دوست دارم جدای سبزیجات ، همراه با گوشت از میوه و خشکبار هم استفاده کنم.

از یکنواختی در میان غذا ها...

حالا غذا!


مواد لازم:

مرغ

کشمش

پرتقال

پیاز

آرد (برای ۳۰۰ گرم مرغ ۱.۵ قاشق غذاخوری)

زردچوبه

زعفران

دارچین

نمک ، فلفل

کره


اول به همه جای مرغ خوب نمک میزانی‌، کره رو داخل قابلمه میندازی ، آب که شد مرغ رو داخلش میندازی هر ۲ طرف مرغ رو یکم سرخ میکنی‌ (۳۰ ثانیه برای هر طرف). مرغ رو در میاری پیاز رو می‌ریزی یکم تفت میدی ، بعد آرد ، زردچوبه و دارچین رو اضافه میکنی‌. خوب هم میزنی‌ بعد آب ۲ تا پرتقال رو کم کم اضافه میکنی‌ بهش. در آخر مرغ رو اضافه میکنی‌، و زعفران رو هم می‌ریزی. سعی‌ کن آب بهش اضافه نکنی‌ و اگه احساس میکنی‌ که زیادی غلیظه و به آب احتیاج داره ، از آب پرتقال استفاده کن. میتونی‌ همین الان کشمش رو هم اضافه کنی‌، اما من ترجیح میدم که یکم خودش بپزه بد اضافه کنم کشمش رو. 45 دقیقه لازمه تا خوب بپزه.

این خورشت با برنج خیلی‌ خوب می‌شه.

من که خیلی‌ دوست داشتم این خورشت رو ،شاید توهم خوشت بیاد!:)

No comments:

Post a Comment