Wednesday, January 12, 2011

خورشت کاری با مرغ و سبزیجات


سلام :)

من برگشتم!

امروز خیلی‌ خوشحال بودم که بالاخره بعد از این همه روز می‌تونستم آشپزی کنم !

:)

من به ادویه‌ ی هندی و به خصوص کاری خیلی‌ علاقه دارم.

کلاً ترکیب کاری، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز ... خیلی‌ خوشاینده برام

امروز خورشت کاری و سبزیجات درست کردم

و کته هم پختم ، با برنج باسماتی.


مواد لازم:

مرغ

سبزیجات (کدو،هویج،گوجه فرنگی‌،سیب زمینی،سیب زمینی شیرین ، فلفل دلمه ای ، کلم بروکلی... و هر چیزی که خواستی‌)

پیاز

سیر

کاری

زیره

زردچوبه

زعفران

فلفل قرمز

نمک،فلفل

آرد (آرد معمولی‌ یا آرد ذرت)

روغن و کره


زیره رو توی هاون یکم میکوبی و بعد به کاری ، زردچوبه و فلفل قرمز اضافه میکنی‌

روغن رو توی قابلمه می‌ریزی و روی شعله میگذاری،داغ که شد یک مقدار از ترکیب ادویه رو می‌ریزی داخلش و بعد پیاز خرد شده رو می‌ریزی توش. یکم تفت میدی،بقیهٔ سبزیجات رو که خرد کردی اضافه میکنی‌، و بقیه ادویه و نمک رو می‌ریزی و حسابی‌ هم میزنی‌،۲-۳ دقیقه که تفت دادی، بهش ۱-۲ قاشق آرد میزنی‌ و‌ خوب هم میزنی‌ باز،

بعد تکه‌های مرغ رو اضافه میکنی‌ و‌ باز هم تفت میدی، بعد از ۱ دقیقه آب و‌ زعفران (بهتره که زعفران رو دم کنی) رو بهش اضافه میکنی‌ و در براش میگذاری. ۲۰-۳۰ دقیقه طول میکشه تا بپزه :)

روش هم میتونی‌ گشنیز یا جعفری خرد شده بریزی !

نوش جان


No comments:

Post a Comment