Thursday, October 28, 2010

قرمه سبزی



امروز برای اولین بار قرمه سبزی پختم
همیشه خیلی نگران پختنش بودم ، به همین خاطر عقب می انداختمش
(چون فکر می کنم که یه ایرانی باید بتونه قرمه سبزی رو خیلی خوب بپزه)
:D
ولی امروز بالاخره طلسم رو شکستم

مواد لازم برای 4 نفر
لوبیا 3/4 یک لیوان
گوشت تکه شده خورشتی 200 گرم
سبزی (جعفری ، تره یا قسمت سبز تره فرنگی ، شنبلیله)ا
پیاز 1 عدد بزرگ
لیمو عمانی 5 عدد
نمک ، فلفل ، زردچوبه
آبلیمو
روغن

جعفری و تره اش به یه اندازه باید باشه و شنبلیله فقط چند برگ
البته بسته به سلیقه می شه که مقدار مواد رو کم و زیاد کرد
:)

لوبیا رو از چند ساعت قبل گذاشتم تا خیس بخوره و بعد با آب گذاشتم بپزه
بعد توی قابلمه روغن ریختم و روی حرارت گذاشتم و پیاز های خردشده رو توش ریختم
چند ثانیه تفت دادم و بهش زردچوبه زدم و گوشت ها رو بهش اضافه کردم نمک و فلفل زدم و باز کمی تفت دادم و روش آب ریختم و گذاشتم تا بپزه
حالا سبزی رو که خرد کرده بودم 2 دقیقه با روغن تفت دادم
(به نظر من راز خوشمزه شدن غذا های ایرانی روغن فراوونه)
قبل از اینکه لوبیا کامل بپزه به گوشت اضافه اش کردم تا با همم بپزن یکم
بعد از اینکه هر دو پختن ، سبزی رو همراه با لیمو عمانی ها(یی که با چنگال سوراخ شده ان) و آبلیمو و نمک و فلفل به گوشت و لوبیا اضافه کردم
از حالا به بعد 1-2 ساعت زمان می خواد تا جا بیفته هر از گاهی باید چشیدش تا چیزیش کم نباشه
آخ جـــــــــــــــون الان آماده است
سولماز و سحر (قربانی های همیشگی غذا های من) هم رسیدن

1 comment: