Sunday, October 24, 2010

سوپ مریضی


سلام
از اونجایی که زمستون داره شروع می شه و همه هی سرما می خوریم فکر کردم که خوبه که دستور پخت این سوپ رو روی بلاگ بگذارم

مواد لازم برای 2 نفر
سیب زمینی 1 عدد
هویج 3 عدد
کدو 1 عدد
کرفس 1 ساقه ی کوچک
جعفری
نصف یک فلفل دلمه ای کوچک
آب گوشت یا مرغ
پیاز و سیر
رب گوجه فرنگی
آب لیمو
نمک و فلفل

این سوپ خیلی ساده است:)
همه ی سبزیجات (به همراه پیاز و سیر) رو خردمی کنم و توی یک قابلمه می ریزم آب گوشت یا مرغ رو بهشون اضافه می کنم
اگر از قرص های آب گوشت یا مرغ استفاده می کنی 2 تاش کافیه ، فقط باید بچشی که یه وقت شور نشه
نمک و فلفل اگه که لازم داشت بهش اضافه کن
حالا روی شعله قرار می دم قابلمه رو
صبر می کنم تا 10 دقیقه بجوشه و بعد چند قطره آب لیمو ی تازه رو بهش اضافه می کنم
و دوباره بعد از 10 دقیقه رب رو بهش اضافه می کنم و می گذارم نیم ساعت بپزه تا خوب جا بیفته
موقع خوردن بهش جعفری خرد شده و آب لیمو ی تازه ی اضافه بکن
زود خوب شی

2 comments: