Wednesday, October 20, 2010

لازانیا


سلام
امروز لازانیا پختم

مواد لازم برای 4 نفر
لازانیا 400 گرم
گوشت چرخ شده 300 گرم
قارچ 6 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
سس بشامل
پنیر موتزارلا و پنیر ورقه ای یا پارمزان
نمک ، فلفل ، آویشن ، زردچوبه
برگ آویشن تازه
رب و کنسرو گوجه فرنگی
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد بزرگ


داخل ماهی تابه روغن ریختم و پیاز رو که خرد کرده بودم داخلش ریختم
یکم سرخش کردم بعد بهش زردچوبه زدم و گوشت رو بهش اضافه کردم
گوشت رو یکم سرخ کردم و بهش نمک و فلفل زدم و وقتی که خوب سرخ شد فلفل ، قارچ ، و سیر رو اضافه کردم
چند ثانیه تفت دادم و کنسرو گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی رو داخلش ریختم
اگر که کنسرو گوجه فرنگی نداری می تونی از گوجه فرنگی تازه استفاده کنی
بهش آویشن(هم خشک شده هم تازه) زدم و گذاشتم روی شعله ی ملایم تا کامل بپزه
همزمان با تهیه ی سس گوشت توی یک قابلمه آب رو گذاشتم روی شعله تا به جوش بیاد
وقتی که به جوش اومد توش نمک ریختم و لازانیا ها رو ورق ورق داخل آب جوش گذاشتم
حدود 6-8 دقیقه طول می کشه تا بپزه
لازم نیست کاملاً نرم بشه چون داخل فر می گذارمش
ته ظرف رو چرب کردم با کره
یک لایه لازانیا کف ظرف گذاشتم و روش رو یک لایه ی پر از سس گوشت ریختم و روش از هر دو نوع پنیر رنده کردم
بعد یک لایه ی دیگه لازانیا کف ظرف گذاشتم و همین طوری 3 لایه ادامه دادم لایه ی آخر رو به جای سس گوشت با سس بشامل پوشوندم و روش فراوان پنیر رنده کردم
بهتره لایه ی اول لازانیا رو طوری ته ظرفمون بگذاری که دیواره ی ظرف رو هم بپوشونه
حالا ظرف رو داخل فر(200 سانتی گراد) که از قبل گرم کردم می گذارم
نیم ساعت تا چهل دقیقه طول می کشه تا کاملاً بپزه و روش برشته بشه

نوش جان

No comments:

Post a Comment