Thursday, January 20, 2011

کوس کوس با سس مرغ و سبزیجات


سلام

این روز‌ها که وقت کمتری برای آشپزی دارم، خیلی‌ بیشتر از قبل میفهمم که چقدر به آشپزی وابسته ام و چقدر بهم آرامش میده... حتا کار‌های کوچیکش

مثل شستن سبزیجات و یا خرد کردنشون... :)

امروز خرید نرفتم

بنا بر این از چیز‌های که توی خونه داشتم برای آشپزی استفاده کردم. :)

توی خونه مرغ ، فلفل دلمه ای، هویج ، زیتون نخود فرنگی‌ و پیاز داشتم

با این مواد یه سس رنگی‌ برای کوس کوس درست کردم!

مواد لازم:

مرغ ۱ سینه کامل

هویج کوچک ۲ عدد

نخود فرنگی‌ ۲ قاشق غذا خوری

۱/۴ یک فلفل دلمه ای

زیتون

جعفری یا گشنیز

پیاز ۱ عدد

سیر ۱ حبه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زرد چوبه، زعفران،نمک ، فلفل

روغن و کره


همهٔ مواد رو شستم و خرد کردم.

روغن رو داخل ماهیتابه ریختم گرم که شد،سیر رو توش رنده کردم،بهش زرد چوبه و فلفل زدم، پیاز،هویج رو اضافه کردم و ۲-۳ دقیقه تفت دادم،فلفل دلمه‌ای رو اضافه کردم و بعدش مرغ رو ، حسابی‌ تفت دادم،نمک و زعفران زدم بهش، آب ریختم و گذاشتم که خوب بپزه.وقتی‌ که پخت نخود فرنگی‌ و رب رو اضافه کردم.

کوس کوس:

برای ۱ لیوان کوس کوس یک لیوان آب لازمه،آب رو جوش آوردم، شعله رو خاموش کردم، به آب نمک زدم،کوس کوس رو با یک قاشق روغن به آب اضافه کردم و خوب هم زدم،بعد گذاشتم ۵-۷ دقیقه بمونه. بعد بهش کره زدم و روی شعله همش زدم به مدت ۱ دقیقه.

کوس کوس رو داخل سس ریختم بهش زیتون خرد شده و جعفری یا گشنیز خرد شده رو هم اضافه کردم.

این غذای‌ خوشرنگی بود که امروز پختم!

امیدوارم دوست داشته باشی‌! :)

نوش جان


1 comment:

  1. ooh, you're really tempting me with this one! :) Good job!

    ReplyDelete