Tuesday, March 9, 2010

خوراک گوشت با شراب قرمز و کره


سلام
من خیلی عطر و طعم گوشت رو وقتی که با شراب قرمز می پزه دوست دارم واسه همین یکم جستجو کردم و به کمک دستور غذاهایی که پیدا کردم یک خوراک گوشت خیلی خوشمزه درست کردم
:)
مواد لازم
گوشت گوساله 0.5 کیلو
کره 3 قاشق غذاخوری
هویج(با اندازه ی متوسط) 4 عدد
نیم پیمانه آب مرغ یا گوشت
شراب قرمز غیر شیرین 1.5 پیمانه
پیاز 1 عدد
پیازچه 3 عدد
یک قاشق غذاخوری آرد
یک پیمانه گوجه فرنگی کنسرو شده یا نیم پیمانه رب گوجه فرنگی
نمک و فلفل


گوشت را تکه کردم (به شکل مکعب های به ابعاد 2*2) بعد اون رو در نمک و فلفل و 1 عدد پیازچه ی خردشده و مقدار کمی پوست لیمو ی رنده شده خواباندم به مدت یک ساعت
بعد کره رو توی قابلمه داغ کردم و تمام اضلاع تکه های گوشت رو (بعد از جدا کردن پیازچه ها) حسابی سرخ کردم
و اونها رو از قابلمه بیرون آوردم و هویج ها و پیاز و پیازچه رو که خرد کرده بودم رو داخل قابلمه ریختم
حدود 5 دقیقه اینها رو تفت دادم بعد آرد رو اضافه کردم و هم زدم تا دیگه آرد کاملاً جذب هویج و پیاز شده بود
حالا آب مرغ( یا گوشت ) و شراب و کنسرو گوجه فرنگی و در آخر گوشت رو اضافه می کنم
دراین مرحله میتونی رزماری تازه همه اضافه کنی اگه میل داری
بعد از اینکه آب خوراکم به جوشیدن افتاد در ِ قابلمه رو می گذارم ، حرارت شعله رو ملایم می کنم و برای یک ساعت می گذارم که جا بیفته
توی این مدت هر از گاهی خوراک رو هم می زنم

وقتی که آماده شد می تونی روش جعفری تازه ی خرد شده بریزی
من این خوراک رو با پوره ی سیب زمینی سرو کردم
:)
خوب من دیگه می رم
تا بعد


No comments:

Post a Comment