Thursday, March 11, 2010

پای سیب


سلام
:)
پای سیب

مواد لازم

نیم پیمانه کره
کره 1 پیمانه
آرد 3 قاشق غذاخوری
آب 1/4پیمانه
خمیر آماده
سیب 3 عدد
دارچین

فر رو روشن کردم با حرارت 220 درجه ی سانتی گراد
کره رو رو ی شعله گذاشتم تا آب بشه ،اول آرد ،و بعد آب و شکر رو اضافه کردم و هم زدم
و صبر کردم تا به جوش بیاد
پوست سیبها رو جدا کردم و سیب ها رو تکه کردم
خمیر رو توی ظرفی که قرار ه توی فر بگذارم قرار دادم
و سیب ها رو اضافه کردم و هر لایه سیبی که روی خمیر چیدم پودر دارچین هم پاشیدم روش
و وقتی تموم شد تکه های باریک خمیر رو به شکل شبکه ای رو ی سیب ها قرار دادم
و در آخر مایعی که آماده کرده بودم رو روش ریختم
و ظرف رو توی فر گذاشتم
بعد از 15 دقیقه حرارت فر رو به 175 درجه ی سانتی گراد کم کردم و برای 35-45 دقیقه گذاشتم بمونه
خوب الان دیگه آماده است
:)

2 comments:

  1. vayyyyy mersiiiiii

    فقط یک سوال. اون مایعی که درست کردید چیه؟ با طعم دارچین است یا مثل maple syrup شیرین است؟ مرسی

    ReplyDelete
  2. به به. چه خوشمزه و خوش سلیقه. سارا من جدا به عنوان یک آدم شکمو و آشپزی دوست به تو افتخار می کنم. راهت پاینده باد :)

    ReplyDelete