Thursday, February 18, 2010

تاس کباب

سلام
این چند روز مریض بودم و نشد که غذای خوب و لذیذی بپزم
ولی امروز برای خداحافظی با مریضی تصمیم گرفتم که تاس کباب بپزم
مواد لازم
گوشت چرخ کرده
پیاز
سیب زمینی
گوجه فرنگی
نمک و فلفل
لیمو عمانی
زعفران
زردچوبه
روغن
آب

سیب زمینی و گوجه فرنگی و پیاز رو حلقه حلقه بریدم
روغن رو توی قابلمه ریختم و روی حرارت گذاشتم تا روغن گرم بشه
گوشت رو که توش زردچوبه و نمک و فلفل ریخته بودم به شکل دایره های به قطر 3 سانتیمتر در آوردم
و توی قابلمه گذاشتم
چند ثانیه هر دوطرف گوشت رو تفت دادم و بعد حلقه های سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی رو روش گذاشتم
و بعد آب جوش و زعفران و نمک و مخلوط کردم و توی قابلمه ریختم
و حالا لیمو عمانی و فلفل اضافه می کنم
و در قابلمه رو می گذارم تا بپزه و جا بیفته

اینجا اضافه می کنم که لیمو عمانی اجباری نیست، من چون خودم خیلی دوست دارم مزه شو و به نظرم ایرانی می کنه مزه ی غذا رو می ریزم توی این غذا
تو هم امتحان کن شاید خوشت اومد

به غذا ت سر بزن که یه موقع آبش تموم نشه و ته بگیره
بین 45 تا یک ساعت برای جا افتادن این غذا کافیه

من همراه باهاش کته می خورم
با نون هم خوب می شه
راستی وقتی که آماده شد و توی ظرف ریختیش روش می تونی جعفری خرد شده ی تازه هم بریزی

خــــــــوب غذای من آماده ست
خداحافظ

No comments:

Post a Comment