Saturday, February 13, 2010

پای قارچ

امروز که برای خرید به میوه (و سبزی) فروشی رفته بودم مثل همیشه از دیدن اون همه سبزیجات تازه و زیبا و خوشرنگ و خوشعطر به وجد اومده بودم و یهو احساس کردم که امروز روز قارچه
:ِ)
و در نهایت اون قارچها به کمک من تبدیل به یک پای قارچ ِ خوشمزه شدن
:P
موادی که تو ی این غذا ازشون استفاده کردم
قارچ
پنیر موتزارلا
خامه ی غذا
خمیر اماده
پیاز
کره
تخم مرغ همزده
نمک و فلفل

کره رو توی ماهیتابه روی حرارت گذاشتم تا مایع بشه
بعد قارچ و پیاز خرد شده رو توی ماهیتابه ریختم
سه دقیقه تفت دادم اینارو باهم
نمک و فلفل هم اضافه کردم
بعد خامه رو اضافه کردم و چند دقیقه تفت دادم
و بعد از روی گاز برش داشتم و پنیر رنده شده رو بهش اضافه کردم
در حالی که این ترکیب روی گاز بود فر رو روشن کردم و درجه اش رو روی 220 سانتی گراد گذاشتم تا گرم بشه
بعد کف ظرف رو یکم چرب کردم و خمیر رو روش گذاشتم
ترکیب قارچ رو وسط خمیر ریختم و خمیر رو تا کردم روی این مایع (یعنی انگار مایع رو با خمیر کادو کردم) و با چنگال روی این خمیر سوراخ ایجاد کردم
ممممممممممم
چی موند؟؟
آهان تخم مرغ
با قلم موی آشپزی روی خمیر ، از تخم مرغ همزده م زدم
و بعد اون رو توی فر گذاشتم

بین 25 تا 35 دقیقه این غذای لذیذ آماده ی خوردنه
بهت پیشنهاد می کنم این غذا رو با کسی که دوستش داری بخوری ، بیشتر می چسبه
:)
من همراه باهاش سالاد کاهو (با روغن زیتون و سرکه بالزامیک و نمک) سرو کردم
خوب شد



2 comments:

  1. vaaaaaaaaaaaaaaayyy man goshnammeeeeee 8-> sara joon fek mikonam ye ghazaye alii shode basheeeeeeeeeee ...fek mikonam ke na...az unjayi ke das pokhtet aliye inam motmaennnan ali bude :) montazere badiyashiiim 8->

    ReplyDelete
  2. mersi baraye webloge khoobetoon.
    mishe lotf konid nahveye dorost kardane khamir ro tozih bedid bi zahmat baraye oonhaiee ke mesle man balad nistan.

    ReplyDelete